Titulní obrázek

Nissan Sentra v novém

Japonská automobilka Nissan prodává své vozy na různých trzích pod odlišnými značkami. Většinou se liší jen v malých detailech. Nyní přichází s již sedmou generací modelu Sentra. V krátké době je to již třetí novinka na automobilovém trhu z dílny Nissan.

Downsizing se tu nevyhýbá ani modelům pro USA. Předchozí řada měla v útrobách výhradně zážehový čtyřválcový dvoulitr, u nového motoru klesl objem při zachování téže základní konfigurace na 1,8 l. Výkon agregátu činí 97 kW (132 k). Točivý moment o maximální hodnotě 174 Nm přenáší na přední kola výhradně bezestupňová převodovka Xtronic CVT, pouze s výjimkou základního modelu. Spotřeba činí ve městě 7,8, na dálnici pak 6,0 l/100 km. Model FE+ je v tomto režimu ještě o decilitr skromnější. Podvozek má rozvor 2700 m, sedan je 4625 mm dlouhý, tedy jasná evropská nižší střední třída. Automobil zhubl o 70 kg.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Součinitel odporu vzduchu je velmi příznivých 0,29. Zavazadelník v klasické zádi disponuje 428 l. Design exteriéru je decentnější. Linky jsou podobné větší Altimě. Výbava je určitě slušná, stupňů je celkem šest ( S, FE+ S, SV, FE+ SV, SR a SL) Řidič i spolujezdec mají všestranně nastavitelná sedadla, standardem je klimatizace i elektrická okna, centrální zamykání, rádio s CD a čtyřmi reproduktory. Za příplatek jsou například dvouzónová samočinná klimatizace, lepší audio či navigace s dotykovým displejem, bezklíčkový vstup a startování a parkovací kamera.

Sentra SR se od ostatních sourozenců odlišuje optickým kitem, který zahrnuje nárazníky (přední s mlhovkami), boční prahy, spoiler na zádi, chromovanou koncovku výfuku a navrch ještě sedmnáctipalcová litá kola. Patřičně byl upraven i vnitřek, který dostal stříbrné doplňky a přední sportovní sedadla. Nissa představuje další novinku v krátkém čase po Altimě a novém Pathfinder. Premiéry se dočkáme již brzy, tedy začátkem letošního podzimu.