Bude mít Nissan GT-R plánovaného nástupce?
Šéf Nissanu Carlos Ghosn zřejmě prozatím neschválil vývoj a výrobu nové generace ostrého kupé. Ještě před svým představením přitahoval Nissan GT-R (R35) velkou pozornost. Premiéra proběhla v roce 2007 v Tokiu. K vidění bylo nové kupé s přeplňovaným šestiválcem a pohonem všech kol.
Od té doby jej Nissan průběžnými modernizacemi udržuje v té nejlepší kondici a prozatím nejnovější verzí je letošní GT-R Track Pack. Pozornost médií a nadšené jásaní fanoušku všude, kde se GT-R objeví, jsou i pro manažery Nissanu určitě příjemné, ale mnohem důležitější jsou prodejní čísla a zisk. Právě v těchto disciplínách jinak všemi opěvované kupé příliš dobře neprospívá. Podle informací Inside Line se od zahájení prodeje GT-R na severoamerickém trhu prodalo do dnešních dnů pouze 5.914 vozů a v letošním roce se pro tento model rozhodlo jen 583 rychlosti chtivých Američanů.
Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.
Tato čísla mohou stát u konce GT-R. Současný Nissan GT-R (R35) údajně Carlos Ghosn schválil, protože měl být i přes malý objem výroby ziskovým, což ovšem není. Nad budoucností nástupce tedy visí velký otazník. Očekávalo se totiž, že nová generace s interním označením R36 bude představena již v příštím roce jako modelový rok 2014. Na jejím vývoji se ale ještě ani nezačalo pracovat a aktuální R35 se tak nejspíš dočká důkladnějšího faceliftu.
V současnosti se ohledně nového GT-R objevují spekulace podle kterých dostane hybridní pohonný systém a představí se jako modelový rok 2018. Jaká bude realita ohledně modelu, který Nissanu především vylepšuje vzhled, ukáže čas.