Titulní obrázek

Infiniti ukončí výrobu osmiválců

Luxusní odnož japonské automobilky Nissan společnost Infiniti je díky stále přísnějším emisním normám tlačena k snižování objemů a počtu válců motorů. Samozřejmě, normy vstupující v platnost trápí automobilky po celém světě. Infiniti chce proto vzdát výrobu velkoobjemových osmiválců, která v budoucnu zcela ustane.

Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.

Prezident značky Johan de Nysschen oznámil, že se již nehodlají zabývat vývojem nových osmiválcových motorů. V současnosti nabízí ve svých vozech osmiválce VK50VE a VK56VD. První z této dvojice o objemu 5,0 litru pohání SUV FX50 AT a druhým s objemem 5,6 litru je určen pro severoamerické sedany M56 a M56x AWD a také pro velké SUV QX a jeho dvojče Nissan Patrol.

Tyto osmiválce mají být i nadále součástí nabídky pohonných jednotek zmiňovaných modelů, ale údajně se již nepočítá s jejich uvedením v některém z připravovaných vozů značky Infiniti a také se nemají dočkat nástupců se stejným počtem válců. Budoucnost pohonných jednotek značky Infiniti mají představovat především zážehové vidlicové šestiválce a řadové čtyřválce, z nichž se některé dočkají přeplňování a jiné spojení s elektromotorem pro vytvoření hybridního pohonného systému.

Johan de Nysschen dále také uvedl, že konec vidlicových osmiválců je nevyhnutelný a s jejich produkcí v budoucnosti podle něj skončí i německé prémiové trio Audi, BMW a Mercedes-Benz. Uvidíme, zda se jeho prognóza naplní.