Titulní obrázek

Na autosalonu v Paříži se představí i koncept modelu Nissan TeRRA

Japonská automobilka Nissan na autosalonu v Paříži představí nový koncept modelu TeRRA. Vůz má představovat vizi SUV s nulovými emisemi škodlivých plynů. Zároveň však naznačuje, jakým směrem se hodlá japonská automobilka vydat při vývoji nástupců současných modelových řad Juke, Qashqai a Murano.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Exteriér konceptu zaujme výraznými a ostrými liniemi blatníků v kombinaci s velkými koly a výrazným zúžením karoserie v oblasti prvního páru dveří. Přední i zadní partie nabízejí podobný styl zaoblení a stejně tvarované hlavní i koncové svítilny. K dynamickému vzhledu přispívá nízká linie oken spolu se silně skloněným sklem a stále populární plovoucí střechou. Přístup do čtyřmístného interiéru umožňují dva páry proti sobě otevíraných dveří. Přístup do interiéru usnadňuje absence B-sloupku, což je prvek, který až na výjimku v podobě Fordu B-Max v současnosti nabízejí pouze koncepty.

Interiér s čtveřicí samostatných sedadel nabízí podobné linie jako exteriér a především přední cestující obklopuje obložení palubní desky a boků z bukového dřeva v kombinaci s kovem. Palubní deska se směrem k řidiči prodlužuje a zužuje a nese volant zploštělý z horní i dolní strany. Přístrojový štít a většinu tradičních ovladačů nahrazuje tablet s plochou obrazovkou, který je umístěn v dokovací stanici na palubní desce. Na tomto tabletu se zobrazují všechny důležité provozní údaje a rovněž informace z navigačního systému.

Jeho prostřednictvím lze ovládat i klimatizaci a nabízí řadu multimediálních funkci. Tablet navíc funguje jako klíč k vozu, řidič si jej po zaparkování odnáší sebou a má jeho prostřednictvím svůj vůz neustále pod kontrolou. Nissan TeRRA je sice především designérským cvičením, ale k jeho pohonu by v případě funkčního vozu měla sloužit čtveřice elektromotorů umístěných v kolech, jimž by potřebnou energii poskytovaly palivové články umístěné v přídi. Díky tomu by mohl nabídnout zcela rovnou ničím nenarušenou podlahu v interiéru v kombinaci s pohonem všech čtyř kol.