Titulní obrázek

Koncept Nissan Extrem

Japonský výrobce Nissan nedávno představil koncept Extrem. Nečekejte nějakého konzervativce. Designéři chtějí do vozu promítnout brazilskou vášnivou kulturu.

Chtějí tedy docílit výsledku, kdy na vozu bude znát brazilská vašnivá a bohatá kultura. Proto má být Extrem všechno, jen ne konzervativní. Dvoudveřový automobil se zvýšenou karoserií a kabinou s konfigurací 2+2 opravdu není nějakou nenápadnou šedou myškou.

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Auto je jasným extrovertem díky své mohutné masce chladiče s logem značky a dalším otvorem nad ní. Hlavní světlomety mají prakticky shodný tvar jako u sporťáku 370Z. Zajímavostí mají být A-sloupky, přes které má být vidět, což zlepšuje viditelnost ven. Uvnitř zavazadlového prostoru se objevuje odnímatelná přihrádka, která je přístupná přes víko zavazadelníku. Přihrádka se vejde pod křížovou výztuhu, která zvyšuje tuhost vozidla. Svojí siluetou Extrem připomíná Hyundai Veloster.

Linie střechy klesá směrem vzad, zadní blatníky přímo přecházejí do střechy. Některé designové prvky se údajně objeví na budoucích Nissanech. A to nejen na modelech pro Brazílii, ale i na modelech pro jiné trhy. Vůz je dlouhý 3.850 milimetrů, široký 1.765 mm a vysoký 1.530 mm, rozvor činí 2.450 mm. Základem je stejná platforma jako u Micry. O pohon se stará přeplňovaný motor 1,6 DIG-T s přímým vstřikováním, který je známý ze sériového modelu Juke.

S výrobou Extremu automobilka v současné době nepočítá, pokud by však přeci jen dostal zelenou, měl by poháněná přední, nebo všechna kola.