Titulní obrázek

Aston Martin děkuje fanouškům vozidlem šitým na míru

Současný fenomén sociálních sítí se dotkl i automobilové výroby. Počet fanoušků oficiální stránky Aston Martinu na Facebooku před časem dosáhl jednoho milionu. Britský producent sportovních vozidel proto obdivovatele značky pobídl k tomu, aby vybrali model, který bude podroben úpravám podle jejich vkusu. Vznikl tak model 1M.

Model 1M (1 milion) vznikl na základě kupé DB9 a výbava i exteriér jsou dílem samotných fanoušků. Interiér zatím automobilka nepředstavila, ale vůz vypadá zajímavě i zvenčí. Ať už se jedná o atypickou modrou barvu či bílou vinylovou texturu připomínající letadla. Je pravda, že se nemusí líbit každému, našly se i negativní reakce. Ale co člověk, to názor.

DB9 1M byl představen přímo v továrně v Gaydonu. Zatím není jasné, co s ním bude dál. Možná se objeví na nějakých výstavách a následně skončí ve firemních sbírkách. V tuto chvíli nejnepravděpodobnější je jeho prodej v aukci, vždyť vznikl pouze v jediném exempláři! Ale Aston Martin by mohl nabídnout svým klientům podobnou limitovanou edici, pokud o ni budou mít zájem.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Skoro stoletá automobilka není jedinou, která přichystala pro své fanoušky speciální auto. Něco podobného převedl Nissan s unikátním 370Z a také Porsche, které představilo při pokoření milionové hranice jednu „devětsetjedenáctku“ a když padly miliony dva, objevil se jedinečný Cayman.

Mimochodem, aktuálně přesáhl počet fanoušků oficiálního facebookového profilu Astonu již 1,7 milionu, takže mu do této mety moc nechybí.