Titulní obrázek

Nissan vyrábí levnější verzi Leafu

Japonský Nissan chce v příštím roce nabídnout svým zákazníkům faceliftovou variantu elektromobilu Leaf. Rovněž chystá levnější variantu vozu. Ta by samozřejmě měla přilákat širší skupinu zákazníků. Automobilka však ještě nesdělila přesné informace k nové verzi Leafu.

Ve výbavě této varianty ale patrně budou chybět navigační systém nebo diodová světla, která budou nahrazena výbojkovými žárovkami. Cenu na evropských trzích ale pomůže snížit i to, že se Leaf v příštím roce začne vyrábět také v britském Sunderlandu. V současnosti se automobil vyrábí v japonském závodě Oppama, jeho cenu pomáhá zvýšit silný jen. Pro americký trh se Leaf budou od letošního prosince vyrábět ve Smyrně, v Tennessee.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Nissan po zdejších dodavatelích chce, aby ceny dílů snížili až o polovinu. I to má snížit cenu auta. Hlavním úkolem „low-endového“ Leafu bude zvýšit prodeje tohoto elektromobilu. Ty jsou daleko za očekáváním. Například ve Spojených státech se během prvních devíti měsíců letošního roku prodalo 5.212 Leafů, což je oproti stejnému období loňského roku o 28 % méně.

Hybridům se na americkém trhu daří o něco lépe. Toyoty Prius, který je zde velkým tahákem, se v USA od ledna do září prodalo 183.340 exemplářů. I Chevrolet Volt, „elektromobil s prodlouženým dojezdem,“ Leaf výrazně překonává v prodejích, za devět měsíců se ho ve Spojených státech prodalo 16.348 exemplářů. Znalci trhů však nejsou přesvědčeni, že levná varianta pomůže zvýšit prodeje Leafu. Většina nyní prodaných vozů je totiž těch s plnou výbavou. Automobil totiž kupují ti zákazníci, kteří chtějí technické novinky a jsou ochotni za ně zaplatit.